Η δεύτερη σε σειρά γέφυρα του τρένου Πηλίου -από το Βόλο- είναι αυτή του Βρύχωνα μπαίνοντας στα Κ. Λεχώνια. Μηχανικός του έργου ήταν ο Πάνος Καπερώνης και χτίστηκε στα 1917. (Σημ. Πάνω στη γέφυρα υπήρχε εντοιχισμένη μια ορειχάλκινη πινακίδα (μπρούντζινη) με στοιχεία κατασκευής της. μετά την τελευταία επισκευή δεν υπάρχει!
Μέχρι τη δεκαετία του '80 χρησίμευε και για τη διέλευση αυτοκινήτων και πεζών. Δίπλα της νότια, φτιάχτηκε -λίγο στραβή- η γέφυρα που περνούμε προς Νότιο Πήλιο. Η σιδηροδρομική γέφυρα έπεσε σε αχρηστία, παρόλη τη συντήρηση και αναστήλωσή της από ευρωπαϊκό πρόγραμμα, αφού το τρενάκι δεν περνά πια.
Μέχρι τη δεκαετία του '80 χρησίμευε και για τη διέλευση αυτοκινήτων και πεζών. Δίπλα της νότια, φτιάχτηκε -λίγο στραβή- η γέφυρα που περνούμε προς Νότιο Πήλιο. Η σιδηροδρομική γέφυρα έπεσε σε αχρηστία, παρόλη τη συντήρηση και αναστήλωσή της από ευρωπαϊκό πρόγραμμα, αφού το τρενάκι δεν περνά πια.
Η γέφυρα Βρύχωνα στα Κάτω Λεχώνια πριν ανακαινιστεί. (από τη συλλογή του ΔΗΚΙ) |
Ένας θρύλος για τη θεμελίωση της γέφυρας (ο ίδιος είναι πανελλήνιος και όχι μόνον), καθώς και μια ιστορία "εκμετάλλευσής" του.
Είναι αντίγραφο από το βιβλιαράκι έκδοση 1996, του Δημοτικού Σχολείου Κ. Λεχωνίων με τίτλο "ΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΩ ΛΕΧΩΝΙΩΝ" σελ. 34
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου