Κατά την ιδίαν πεδινήν οδόν μίαν ώραν προβαίνοντες (απὸ το Βόλο), ερχόμεθα εις τα Λεχώνια. Αυτά κείνται επί μιας με χωράφια, αμπέλους, κήπους νεραντζίων, κίτρων και άλλων διαφόρων οπωρίμων δέντρων φυτευμένης πεδιάδος...

(Νεωτάτη της Θεσσαλίας Χωρογραφία-Ιωάννης Αναστασίου Λεονάρδος, 1836)

Π Ρ Ο Σ Ο Χ Η ! Μπορείτε να αντιγράφετε κείμενα κ.ά. από το ιστολόγιο. Αυτό, ΔΕΝ αποκλείει αναφορά στην ΠΗΓΗ. - Φωτογραφίες άλλων να μην ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ - Ιδιωτικά αρχεία να ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015

Γιάννης Κορδάτος (1)

Το ιστολόγιο αυτό μαζί με τα τοπικά θέματα, έχει σκοπό να αναδείξει και τους σημαντικούς ανθρώπους του τόπου μας, που κατά καιρούς διακρίθηκαν σε διάφορους τομείς. (βιογραφίες-έργο- εργογραφίες)
Ανάμεσα στους πνευματικούς ανθρώπους της Μαγνησίας εξέχουσα θέση κατέχει κι ο Ζαγοριανός  ιστορικός και πολυγραφότατος συγγραφέας, αλλά και δημοσιογράφος Γιάν(ν)ης Κορδάτος. 
Ο Γιάννης Κορδάτος ανάμεσα στους μεγάλους πνευματικούς άντρες 
της περιοχής μας.
(Χαρακτικό του Γουρζή στο Δημαρχείο Βόλου).
Η βιογραφία του Γ.Κορδάτου παρακάτω, είναι από την εισαγωγή στο βιβλίο του «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΙΑΣ» Γ΄έκδοση, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, Αθήνα 1974. Είναι γραμμένη από τον Θανάση Χ. Παπαδόπουλο.
 Επειδή είναι αρκετά αναλυτική και περιέχει και την εργογραφία του, την αντέγραψα. 

1 σχόλιο:

  1. Ο πλούτος των πρωτογενών πηγών και η αμεσότητα του λόγου είναι τα δυνατά του στοιχεία. Δεν ξεχνάω, βέβαια, ότι ο Γιάνης Κορδάτος είναι ένας στρατευμένος ιστορικός και δεν ψάχνω γιά αντικειμενικότητα στα γραπτά του. Θαυμάζω όμως το πάθος και την δημιουργικότητα του. Και ενώ το πάθος πάει αγκαλιά με την ιδεολογική στράτευση, η δημιουργικότητα και η αφοσίωση του στην μελέτη της ιστορίας της περιοχής μας, αποδεικνύουν το μεράκι του και μου εμπνέουν ανυπόκριτο σεβασμό. Το έργο του έχει κατηγορηθεί –συχνά δίκαια - για ιδεολογική χρήση της Ιστορίας, ελλιπή χρήση πηγών, απλουστεύσεις και αποσιωπήσεις. Από την άλλη μεριά, ελάχιστα είναι τα ανάλογα έργα με τόσο πλούτο πληροφοριών για την ιστορία του Βόλου. Και εκείνα, είναι φορές που κάνουν αντίστοιχα σφάλματα ( ιδεολογική χρήση της Ιστορίας, ελλιπή χρήση πηγών, απλουστεύσεις και αποσιωπήσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή