Κατά την ιδίαν πεδινήν οδόν μίαν ώραν προβαίνοντες (απὸ το Βόλο), ερχόμεθα εις τα Λεχώνια. Αυτά κείνται επί μιας με χωράφια, αμπέλους, κήπους νεραντζίων, κίτρων και άλλων διαφόρων οπωρίμων δέντρων φυτευμένης πεδιάδος...

(Νεωτάτη της Θεσσαλίας Χωρογραφία-Ιωάννης Αναστασίου Λεονάρδος, 1836)

Π Ρ Ο Σ Ο Χ Η ! Μπορείτε να αντιγράφετε κείμενα κ.ά. από το ιστολόγιο. Αυτό, ΔΕΝ αποκλείει αναφορά στην ΠΗΓΗ. - Φωτογραφίες άλλων να μην ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ - Ιδιωτικά αρχεία να ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.

Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Σταθμός Λεχωνίων (1)

Ο σταθμός στα 1924 
Ο σταθμός στα 1935 -
Συλλογή του λεχωνίτη Νικ. Μαστρογιάννη   
      Όταν αναφερόμαστε στο "Σταθμό Λεχωνίων" εννοούμε το σιδηροδρομικό σταθμό στα Άνω Λεχώνια. Στα Κάτω Λεχώνια δεν υπήρχε σταθμός παρά μόνο στάση. Κι αυτό γιατί, τα Άνω Λεχώνια ήταν κόμβος.
     Ο σταθμός εξυπηρετούσε τα ανατολικά χωριά του δήμου Νηλείας (έδρα του τα Άνω Λεχώνια), δηλαδή τον Άγιο Βλάσιο (Καραμπάσι) και τον Άγιο Γεώργιο Νηλείας.
Ο νέος ισόγειος σταθμός μετά τους σεισμούς του 1955
Με τους καταστρεπτικούς για το δυτικό Πήλιο και το Βόλο σεισμούς του Απρίλη του 1955, ο σταθμός γκρεμίζεται και στη θέση του χτίζεται ισόγειο κτήριο. (Το κτήριο αυτό φαίνεται στην ταινία του 1969 "Η δασκάλα με τα χρυσά μαλλιά" με το όνομα Κρυόβρυση) 
Αυτό κατεδαφίζεται τη δεκαετία του ΄80 και στη θέση του χτίζεται ο σημερινός που είναι πιστό αντίγραφο του παλιού.

2 σχόλια:

  1. Γιατί άραγε το τρενάκι του Πηλιου δεν πραγματοποιεί πιό συχνά δρομολόγια και δεν ξεκινάει από την Αγριά; Και η παραλιακή διαδρομή που έκανε, ήταν πολυ ωραία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η παραλιακή της άγριας ειναι ωραία όντως αλλά υπάρχουν τμήματα που λογικά ειναι κατεστραμμένα η δε μπορεί να συνυπάρξει τρένο και αυτοκίνητα μαΖι, εγω έχω μια άλλη απορία . Πως πήγανε τις καινούργιες μηχανές δα1 και δα2 στα λεχωνια . Λογικά φορτωμένες. Το τρενάκι του Πηλίου ειναι ένας ζωντανός θρύλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή